Sony Playstation Meeting 2013!
Nieprzerwane nagranie z posiedzenia Sony Playstation 2013 Livestream! Posting PS4 przyczepy gry i mam nadzieję, że więcej w 1080p HD później już dziś!
Po wielu miesiącach oczekiwania - i licznych przeciekach, jakie miały miejsce na przestrzeni ostatnich kilku tygodni - japoński koncern Sony, zaprezentował światu swoją nową konsolę stacjonarną. Nosi nazwę PlayStation 4 i jeszcze w tym roku zastąpi PlayStation 3.o pierwsza z pokazanych światu konsol tzw. ósmej generacji - jej prezentacja, rozpoczyna nową erę wirtualnej rozrywki. Jak będziemy grać w ciągu kilku najbliższych lat?
Nowa konsola opierać się ma na architekturze sprzętowej zbliżonej do tej z najbardziej zaawansowanych, dostępnych obecnie na rynku komputerów PC, ale w wyniku różnych inżynieryjnych sztuczek działać ma "na sterydach". Zarówno procesor, jak i układ graficzny zbliżone będą do pecetowych, co między innymi oznacza, że procesor graficzny będzie w stanie przejąć część obliczeń od jednostki centralnej i np. symulować tzw. model fizyki, a więc zachowanie się trójwymiarowych obiektów zgodnie z m.in. regułami Newtona.
Dokładnej specyfikacji konsoli nie ujawniono, za wyjątkiem jednej informacji - zawierać będzie pamięć DDR5 o pojemności 8GB. Każda konsola ma też zostać wyposażona w twardy dysk, co jednak jest już standardem nawet w obecnej generacji.
PlayStation 4 doczeka się nowej wersji kontrolera DualShock, który został znacząco przemodelowany w stosunku do tej jego edycji, z której możemy korzystać przy PlayStation 3. Zmieniono "czucie" gałek, przycisków i spustów, by dać graczom bardziej precyzyjną kontrolę nad postaciami na ekranie, przede wszystkim jednak dodano kilka nowych funkcji.
Między gałkami pojawił się minipanel dotykowy, który ma służyć jako nowy, dodatkowy sposób komunikowania się gracza z konsolą. DualShock 4 zyskał również wejście na słuchawki, by można było toczyć boje w sieci z mikrofonem (na pewno pojawią się też możliwości zbliżone do Skype'a), oraz nowy przycisk Share (więcej o nim poniżej).
Ujawniono również, że DualShock 4 będzie komunikował się z kamerką podłączoną do konsoli, dzięki czemu uzyska funkcje zbliżone do PlayStation Move.
Tyle jeśli chodzi o sprzęt - więcej szczegółów na jego temat, podobnie jak i wygląd samej konsoli, nie pokazanej na prezentacji, mamy poznać w najbliższym czasie, a więc najpewniej na branżowych targach E3, które odbędą się w czerwcu.
Dla większości użytkowników ważne jest jednak nie to, jakie bebechy znajdować się będą w środku konsoli (ani jak będzie wyglądać jej obudowa), a to, co będzie można z nią zrobić. PlayStation 4 ma wprowadzić branżę gier na zupełnie nowy poziom usieciowienia i będziemy mogli z niego korzystać na wiele różnych sposobów.
Cały interfejs konsoli zmieni się w coś w rodzaju spersonalizowanego serwisu społecznościowego - każdy z użytkowników otrzyma swój profil (z prawdziwym nazwiskiem, uzupełnionym o identyfikator PSN), na którym będzie mógł m.in. umieszczać przygotowane przez siebie filmy, obrazki i komentarze. Posłuży do tego przycisk Share na padzie, który pozwoli np. przejrzeć ostatnie kilka minut gry, wybrać odpowiedni fragment i wrzucić go do sieci - tak do PlayStation Network, jak i np. YouTube'a czy Facebooka.
Pojawi się także możliwość przesyłania obrazu z konsoli bezpośrednio do sieci, na zasadzie transmisji na żywo - PS4 będzie to realizować we współpracy z usługą Ustream. Możliwe stanie się podglądanie tego, co w danym momencie robią na konsoli nasi znajomi, komentowanie ich rozgrywki i np. podpowiadanie im rozwiązań pojawiających się problemów. Wszystkie te opcje będzie też można ocAspekt sieciowy konsoli rozwija technologia Remote Play, która ma pozwolić na odtwarzanie tego, co na PlayStation 4 także na innych urządzeniach - np. łączących się z nią tabletach, smartfonach, czy - domyślnie - konsoli PlayStation Vita. Ta funkcja udostępniana będzie przez Sony w fazach, na pierwszy ogień pójdzie pełna integracja z PS Vita - na konferencji pokazano grę z PS4, której obraz wysyłano bezpośrednio na ekran konsoli przenośnej.Wszystkie te opcje będzie też można oczywiście wyłączyć.Aspekt sieciowy konsoli rozwija technologia Remote Play, która ma pozwolić na odtwarzanie tego, co na PlayStation 4 także na innych urządzeniach - np. łączących się z nią tabletach, smartfonach, czy - domyślnie - konsoli PlayStation Vita. Ta funkcja udostępniana będzie przez Sony w fazach, na pierwszy ogień pójdzie pełna integracja z PS Vita - na konferencji pokazano grę z PS4, której obraz wysyłano bezpośrednio na ekran konsoli przenośnej.W podobny sposób Sony chce rozwiązać problem wstecznej kompatybilności - gry z PlayStation 3 nie będą działały na nowym sprzęcie, ale w przyszłości (bliżej niesprecyzowanej), będzie można ich obraz przesyłać na PS4 przez sieć z centrów obliczeniowych Sony. W taki sam sposób mamy dostać możliwość zabawy tytułami z PlayStation 2 czy pierwszego PlayStation.
W podobny sposób Sony chce rozwiązać problem wstecznej kompatybilności - gry z PlayStation 3 nie będą działały na nowym sprzęcie, ale w przyszłości (bliżej niesprecyzowanej), będzie można ich obraz przesyłać na PS4 przez sieć z centrów obliczeniowych Sony. W taki sam sposób mamy dostać możliwość zabawy tytułami z PlayStation 2 czy pierwszego PlayStation.
Inne ciekawe, nowe funkcje to m.in. możliwość "uśpienia" konsoli, tak, by można było wrócić do rozgrywki w dowolnym momencie, nie czekając aż się uruchomi, wczyta system i samą grę. Pojawi się także możliwość pobierania gier i innej zawartości cyfrowej także wtedy, gdy konsola będzie "wyłączona" - odpowie za to dodatkowy, działający niezależnie od użytkownika procesor.
Ciekawie prezentuje się również kolejna zapowiedź, zgodnie z którą w gry kupowane za pośrednictwem internetu będzie można grać zaraz po pobraniu niewielkiej ich części - reszta będzie pobierana w tle, już wtedy, gdy rozgrywka będzie się toczyła na ekranie.
więcej w podstronie(nawigacji) inaczej (menu) Playsation 4
źródło:http://gry.interia.pl/newsy/news-playstation-4-nowa-generacja-grania,nId,935325
Data premiery gry LEGO City Undercover, czyli „GTA w świecie LEGO
Lego-GTA
Firma Nintendo ujawniła dokładne daty premiery gier LEGO City Undercover na Wii U oraz LEGO City Undercover: The Chase Begins na 3DS-a. Na debiut tych ciekawie zapowiadających się produkcji nie będziemy musieli zbyt długo czekać.
Rayman Legends – data premiery przesunięta, tytuł trafi na Xboksa 360 oraz PlayStation 3
Firma Ubisoft zapowiedziała, że premiera gry Rayman Legends zostanie przesunięta na wrzesień tego. Tytuł do tej pory planowany wyłącznie na konsole Wii U trafi wtedy równocześnie także na PlayStation 3 oraz Xboksa 360.
źródło:http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=74649
Gracze nie mogą się doczekać 20 lutego, kiedy to Sony pokazać ma światu swoją kolejną konsolę, a na kilka dni przed tym wydarzeniem oczywiście pojawia się coraz więcej niepotwierdzonych jeszcze informacji na temat nowego urządzenia. Według najnowszych z nich, Electronic Arts po części tylko miało rację, sugerując, że PS4 nie zaoferuje kompatybilności wstecznej. Sprawa rozwiązana będzie poprzez opcję strumieniowania gier z PS3 przez Internet
źródło:http://www.dobreprogramy.pl/PlayStation-4-ze-strumieniowaniem-gier-z-PS3,Aktualnosc,39306.html
Nowa gra 11 bit studios — kot w worku, ale za to polski
Rodzime studio deweloperskie 11 bit studios odniosło na świecie niemały sukces ze swoją grą Anomaly: Warzone Earth, co umożliwiło mu późniejsze wydanie kontynuacji Anomaly Korea oraz realizację największego jak dotąd projektu firmy — który można już oto nabyć. Przez najbliższe dwa tygodnie dostępny jest on połowę taniej, ale trzeba wziąć pod uwagę jedną ważną sprawę. Otóż do czasu ujawnienia gry 28 lutego kupujemy kota w worku.
źródło:http://www.dobreprogramy.pl/Nowa-gra-11-bit-studios-kot-w-worku-ale-za-to-polski,Aktualnosc,39244.html
Próba przywrócenia do życia gry Blood, jako uwspółcześnionej i darmowej przeróbki klasycznego tytułu, niestety zakończyła się niepowodzeniem. Jason Hall, niegdysiejszy założyciel uznanego studia Monolith Productions, który po uzyskaniu kodu źródłowego gry rozpoczął w zeszłym roku starania, co do jej ponownego wydania w usprawnionej formie, natknął się na brak zrozumienia ze strony Atari — nie uzyskał przyzwolenia na dalsze prace.
źródło:http://www.dobreprogramy.pl/Atari-zablokowalo-przerobke-gry-Blood,Aktualnosc,39333.html
Crysis 3 to trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanek, w których gracz przywdziewa zaawansowany technologicznie nanokombinezon. Produkcja została przygotowana przez autorów marki z niemieckiego studia Crytek. Deweloper jest znany także ze swojego świetnego silnika graficznego CryEngine.
W trzeciej odsłonie serii Crysis przenosimy się do roku 2047 i wcielamy w posiadacza nanokombinezonu Proroka, który staje do walki z obcą rasą Ceph oraz korporacją Cell. Firma doprowadziła do powstania gigantycznej kopuły na terenie Nowego Jorku. Wewnątrz znajduje się zróżnicowany mikroświat, nazywany „Siedmioma Cudami”. Prorok wybiera się w to miejsce, aby
źródło:http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=18247
zwiastuny:terraria na ps3 Nie wiem czy posiadacze PS3 docenią ten tytuł, ale sprzedaż 1,6 miliona kopii na PC-cie powinno robić wrażenie, zwłaszcza jeśli chodzi o tytuł niezależny. Jeśli jednka ktoś nie wie o czym mowa, to polecam zerknąć na jeden ze zwiastunów gry.
Źródło:http://www.ps3site.pl/terraria-trafi-na-playstation-3/126623